Pozycjonowanie PrestaShop wymaga wielu działań, które pomagają zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Na ten proces składają się różne czynniki, a niektóre z nich można wykonać bez specjalistycznej wiedzy. Jednak istnieją również takie, które wymagają nie tylko wiedzy, ale także umiejętności i doświadczenia w tym zakresie. Jakie dokładnie kroki należy więc podjąć podczas pozycjonowania swojego sklepu? Sprawdźmy!
Jak prawidłowo pozycjonować witrynę sklepu internetowego?
Pozycjonowanie sklepu PrestaShop może wydawać się trudnym zadaniem, jednak dzięki poniższym wskazówkom działania SEO staną się o wiele łatwiejsze!
-
Napraw wszystkie błędy na stronie
Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować witrynę, najpierw musisz pozbyć się wszelkich błędów. Możesz je znaleźć podczas przeprowadzania audytu strony.
W przypadku osób niedoświadczonych w działaniach SEO problemy na stronie sklepu PrestaShop pojawiają się częściej.
2. Prawidłowy dobór słów kluczowych
Pamiętaj, że słowa kluczowe pomagają użytkownikom znaleźć tematy, które ich interesują. Dlatego pozycjonowanie stron opiera się głównie na frazach, a ich dobór nie może być przypadkowy. Muszą one być prawidłowo wybrane spośród tych, które „klikają się” najczęściej.
Słowa kluczowe powinny przede wszystkim odzwierciedlać to, co znajduje się na stronie. W przeciwnym razie witryna może zostać posądzona o spam.
3. Optymalizacja sklepu internetowego
Są to wszystkie operacje wykonywane na stronie. Powinieneś zadbać o dostosowanie PrestaShop do wymagań wyszukiwarki, a także UX, czyli user experience. Optymalizacja obejmuje działania na treści i uproszczenie kodu źródłowego, szybkość witryny, bezpieczeństwo, tagi tytułów czy poprawność pliku robots.txt.
4. Tworzenie wartościowych treści
Treść, czyli tekst na stronie, odgrywa ważną rolę w marketingu internetowym. Należy publikować ją systematycznie i dbać o jej jakość. Jeśli na firmowym blogu regularnie pojawiają się nowe wpisy, to rosną szanse, że Google pokaże je innym użytkownikom. Ponadto treść to także miejsce na umieszczenie fraz kluczowych, bez których pozycjonowanie nie będzie miało sensu.
5. Pozyskiwanie wartościowych linków
Jeśli do strony WWW prowadzi wiele linków z witryn zewnętrznych, to Google zaczyna uważać ją za autorytet. Z tego powodu pozyskiwanie linków zewnętrznych lub generowanie ich jest jednym z najważniejszych elementów związanych z pozycjonowaniem.
6. Monitorowanie zmian na bieżąco
Ten ostatni krok jest niezwykle ważny, ponieważ bez niego nie będziesz w stanie zobaczyć, czy Twoja strategia marketingowa ma jakikolwiek sens.
Pozycjonowanie PrestaShop – zacznij działać!
Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom pozycjonowanie PrestaShop wydaje Ci się prostsze. Zacznij więc działać! Możesz poprosić również o pomoc doświadczoną agencję SEO, która zna się na rzeczy!