Pozycjonowanie stron www odnosi się do metod stosowanych w celu poprawy pozycji witryny w wyszukiwarkach, tj. serwisach takich jak Google, Yahoo! lub Bing. W ten sposób dąży się do uzyskania znacznie większego ruchu w na danej stronie internetowej, zarówno organicznego, jak i płatnego. Jak osiągnąć taki wynik?
Pozycjonowanie – co to jest
Aby zrozumieć, jak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych, wystarczy odpowiedzieć na proste pytanie: Ile razy, wpisując zapytanie w Google przewinąłeś wyniki wyszukiwania do drugiej lub dalszych stron? Według badań specjalistów druga strona wyszukiwarki odpowiada za zaledwie 4,8% kliknięć, podczas gdy pierwsza strona przechwytuje aż około 91,5% ruchu. W skrócie: „jeśli jesteś na drugiej stronie Google, to nie istniejesz”.
Do tej pory ustaliliśmy więc, że im wyżej twoja strona pojawi się w wyszukiwarce, tym większy ruch przyciągnie, a co za tym idzie, liczba osób, które osób, które potencjalnie zainteresują się twoją ofertą i być może zostaną klientami także wzrośnie. To wszystko da ci pozycjonowanie stron www. Ale jak dokładnie się za nie zabrać i osiągnąć dobre wyniki?
Jak działa pozycjonowanie SEO
SEO (Search Engine Optimization, zgodnie z jego akronimem w języku angielskim) zrodziło się z potrzeby pozycjonowania w wyszukiwarkach poprzez wyniki organiczne, czyli takie, które nie są pozyskiwane w płatny sposób (w przeciwieństwie do Ads). Istnieją dwie główne grupy, na które dzieli się SEO: pozycjonowanie on-site i pozycjonowanie off-site.
Pierwszy sposób dotyczy trafności wyszukiwania, co oznacza, że sieć jest wewnętrznie optymalizowana poprzez słowa kluczowe, format adresu URL, itp. Stąd tak ważny dobry content na twojej stronie www. Z drugiej strony off-site skupia się na czynnikach zewnętrznych, takich jak obecność w sieciach społecznościowych, wzmianki w innych mediach, autorytet marki i tak dalej. Praca nad treściami na stronie, jak i poza nią, a także obecnością w mediach społecznościowych pomoże więc znaleźć ci się wysoko w wynikach wyszukiwania.