agencja SEM

Udoskonalaj wizerunek, popraw działania sprzedażowe – koncepcja marketing mix 

Wszelkie aktywności z obszaru marketingu wpływają na działalność wielu przedsiębiorstw. Najskuteczniejszym sposobem na ich wdrożenie jest bazowanie na starych, lecz sprawdzonych modelach teoretycznych. Tu z pomocą przychodzi idea marketing mix, która mieści w sobie wszystkie najważniejsze elementy Twojego biznesu. 

 

Z artykułu dowiesz się, dlaczego marketing mix pomaga w rozwoju wielu firm oraz przeczytasz o tym, jaką rolę odgrywają jego poszczególne części. Nie czekaj, rozwiń swoją wiedzę już teraz! Jeżeli po lekturze nadal jesteś głodny zdobywania nowych informacji, odwiedź stronę – https://adsright.pl/marketing-mix/

Krótko i zwięźle na temat marketing mix 

Marketing mix to termin używany do opisania różnych narzędzi i metod marketingowych stosowanych w celu sprzedaży produktu lub usługi. Istnieje wiele różnych strategii, które organizacja może wdrożyć w celu zdobycia udziału w rynku. Kombinacja marketingowa składa się z 4 filarów (4P) – produktów, ceny, kanałów sprzedaży oraz promocji. 

Filar I: Produkt 

To nic innego, jak faktycznie oferowany produkt lub usługa. Co więcej, produktem może być sam człowiek, jednostka społeczna, która realizuje specyficzny zawód. Wyróżnia się dwie główne grupy towarów – nabywane przez osoby fizyczne oraz produkty, których zamówienie realizują przedsiębiorstwa.  

Filar II: Cena 

Strategia cenowa produktów firmy to poziom, na którym produkt jest wyceniany na rynku. Może to być określone przez takie czynniki, jak rynek docelowy, popyt na produkt i marża zysku. Wycena produktu nie jest łatwym zadaniem. Należy przeprowadzić badania, aby dowiedzieć się, ile ludzie są skłonni zapłacić za produkty i porównać to z kosztami ich wyprodukowania. Ważne jest, aby dowiedzieć, czy firma będzie chciała pobierać cenę, która zmaksymalizują swoje zyski, więc ustalenie ceny, która jest uczciwa dla klienta i opłacalna dla firmy, jest trudne.Cenę dla każdego produktu ustalasz indywidualnie. Możesz również skorzystać z rabatów, aby zwiększyć sprzedaż. 

Filar III: Miejsce 

Ten składnik, składający się na ideę marketing mix, obejmuje miejsce sprzedaży produktu i jest sklasyfikowany jako dystrybucja. Gdzie powinieneś sprzedawać swoje produkty? Dostępnych wariantów jest wiele – online, w lokalnym środowisku, na targowiskach rolniczych bądź w sklepach stacjonarnych. Skupmy się jednak na biznesie prowadzonym w sieci internetowej. Dlaczego? To najlepsze miejsce do sprzedaży Twoich produktów, ponieważ możesz dotrzeć do odbiorców na całym świecie, a klienci nie będą musieli podróżować, aby kupić Twoje towary.

Filar IV: Promocja 

Promocja marketingowa to działanie z obszaru marketing mix, które zachęca do zakupu produktu lub usługi. Jest często używana w połączeniu z innymi narzędziami komunikacji marketingowej, takimi jak reklama, reklama i promocja sprzedaży. 

Jak stworzyć własną “mieszankę marketingową”? 

Aby odnieść sukces na dowolnym rynku, musi istnieć równowaga między czterema „P”. Najlepiej rozpocząć budowanie strategii marketingowej od zadania i udzielenia odpowiedzi na pytania – jaka jest Twoja firma oraz rynek docelowy? Czy zarządzasz firmą IT, technologiczną, produkcyjną, a może spożywczą? A potem musisz zadać sobie pytanie: czy z Twojej oferty produktów lub usług korzystają ludzie w małych grupach, czy w dużych grupach? Jacy ludzie korzystają z naszych produktów lub usług? Czy używają ich głównie w domu, czy w podróży? 

Te pytania stanowią jedynie wzór, na którym możesz bazować kształtując strategię marketing mix. Uwierz nam, naprawdę warto zainwestować czas, pieniądze i wysiłek w opracowanie efektywnej “mieszanki marketingowej”.